Fortsätt till huvudinnehåll

Måste jag svälja hela paketet?

Den frågan får jag då och då av personer som har hört mig säga att countrymusiken har blivit en del av min livsstil lika mycket som bara min favoritmusik. Den frågan är lätt att avfärda med ett nej, men tarvar egentligen ett mer omfattande svar.

Inte sällan betyder frågan: Måste jag klä ut mig för att gå på festival och lyssna på countrymusik? Det finns en minoritet som gör det, och för min del fick de gärna hålla på, men tyvärr lyckas tidningarna ofta hitta dem när de ska intervjua någon besökare. Så svaret är nej, det går bra ändå. Dessutom är det avsevärt avstånd i både tid och rum mellan cowboykulturen och den första countrymusiken.

Själv ställer jag upp på de kristna värderingarna och generositeten mot mina medmänniskor. Vidare är jag väldigt förtjust i den goda maten söderöver, som dessutom är mycket nyttigare än vad man kan tro. Politiken då? Vad jag själv står politiskt har inte med saken att göra, och bland mina vänner därborta och de artister som jag lyssnar på är hela skalan representerad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bury Me Under The Weeping Willow (Bristol Sessions 1st August 1927)

1 augusti i Bristol, det var där det började. Kommentarer är överflödiga.

Blackbird Sing: Live 2022 @ 502

' Visst går det att blanda country och punk. Det gick redan på åttiotalet.

Tears Must Fall

Love On Drugs går att lita på. Välgjord Americana, från Sverige!