Fortsätt till huvudinnehåll

Jag har varit på festival (igen)

 Jag var på countryfestival i Joce City i helgen och jag trivdes bra, även om jag om jag avstår från att kommentera artisterna var och en för sig eller tillsammans. Det är svårt när det finns artister som man har följt hela deras unga liv. Men alla gjorde bra ifrån sig och applåderna talade samma språk.

Musiken är det viktigaste för mig när jag åker på festival och atmosfären en nära tvåa. Cecilia och Jörgen Henriksson har gjort ett mycket bra jobb med att bygga en liten westernstad med mycket värme och humor. Alltså ingen laglös mer eller mindre spökstad utan mer som Doctor Quinn. Och väldigt familjevänligt, med blandade åldrar.

Hit åker jag gärna igen, gör en mer djupgående analys. Kanske uppklädd till väckelsepredikant.

Det var här jag var.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bury Me Under The Weeping Willow (Bristol Sessions 1st August 1927)

1 augusti i Bristol, det var där det började. Kommentarer är överflödiga.

Blackbird Sing: Live 2022 @ 502

' Visst går det att blanda country och punk. Det gick redan på åttiotalet.

Tears Must Fall

Love On Drugs går att lita på. Välgjord Americana, från Sverige!