Fortsätt till huvudinnehåll

Jag har varit på festival (igen)

 Jag var på countryfestival i Joce City i helgen och jag trivdes bra, även om jag om jag avstår från att kommentera artisterna var och en för sig eller tillsammans. Det är svårt när det finns artister som man har följt hela deras unga liv. Men alla gjorde bra ifrån sig och applåderna talade samma språk.

Musiken är det viktigaste för mig när jag åker på festival och atmosfären en nära tvåa. Cecilia och Jörgen Henriksson har gjort ett mycket bra jobb med att bygga en liten westernstad med mycket värme och humor. Alltså ingen laglös mer eller mindre spökstad utan mer som Doctor Quinn. Och väldigt familjevänligt, med blandade åldrar.

Hit åker jag gärna igen, gör en mer djupgående analys. Kanske uppklädd till väckelsepredikant.

Det var här jag var.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Programförklaring (eller vad det nu ska heta)

Välkomna hit! Detta inlägg uppdaterades senast den 16/5 2026. Jag har bestämt mig för att tills vidare låta mitt instagramonto var mitt huvudsakliga sätt att dela med mig av mina tankar om musik och relaterade ämnen. Bloggen kommer att finnas kvar som ett arkiv, och man vet aldrig, saker och ting kan ändra sig snabbt. Mer under "Länkar till mig". Längst ned, om ni inte redan har tryckt på ”LÄS MER” finns det länkar till andra ställen där ni kan hålla koll på mig. Viktigast där är mitt instagramkonto, där är där som det mesta händer nu.. Mina kunskaper om och känslor för genren är baserade på ett drygt fyrtioårigt lyssnande. Skivor, både stora och svarta och mindre silverfärgade, diverse strömmingstjänster och på senare år alltmer radio har det blivit. Webradio, amerikansk. Jag är ingen kalenderbitare och har inget behov att briljera med med kunskaper om vem som gjorde vad och när. Men ett datum som är viktigt för mig glömmer jag aldrig, 1 augusti 1927 då Carter Family spelade...

Duetter och countrymusik hör ihop

 Duetter av den har stilen och kvaliteten ör ovanliga idag, men Belles och Blake Wood gör ett bra jobb.

Jag tror att ni redan har gissat ...

 Min onlinepolare Conrad Fisher och den fantastiska Rhonda Vincent i en duett. Inte ett öga är torrt.