Fortsätt till huvudinnehåll

Megan Moroney ” Lucky”

För knappt ett år sedan förutspådde jag att hon ” Kan nog bli riktigt bra med lite vägledning.”. Och på ”Lucky” verkar det som om jag har rätt. Hon har klarat den svåra balansgången mellan bolagets krav på intäkter och viljan att uppfylla sina egna drömmar. Och tro mig när jag säger att hon är en av de som kan leda ungdomar till countrymusiken, den äkta varan.

Hon har ett stort och varmt countryhjärta, och man tror på henne när hon i första singeln ”Tennessee Orange” ringer hem till sin mamma och berättar om den första stora och oväntade kärleken. Eller när hon i ”God Plays a Gibson” filosoferar över vår herre som en redneck som kör pick up, spelar på en Gibson och fiskar på sin fritid. Livets märka sidor hanterar hon med förtjänst när hon i ”Girl In The Mirror” gör upp med komplex över sitt utseende.

Musiken är 100% country, med lite färg av modern rock och dito pop. Men helheten fungerar. Jag blir glad av det är och ser fram emot nästa album.





 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bury Me Under The Weeping Willow (Bristol Sessions 1st August 1927)

1 augusti i Bristol, det var där det började. Kommentarer är överflödiga.

Blackbird Sing: Live 2022 @ 502

' Visst går det att blanda country och punk. Det gick redan på åttiotalet.

Tears Must Fall

Love On Drugs går att lita på. Välgjord Americana, från Sverige!