Fortsätt till huvudinnehåll

Burrito Brothers "Christmas"

Jag har en avvaktande syn på julskivor, men jag har en handfull favoriter som jag plockar fram varje ”säsong” från första advent till och med Tjugondag Knut. ”Christmas” kommer inte att höra till dem. För det första värjer jag mig mot användandet av namnet ”Burrito Brothers”, för min del för evigt förknippat med Chris Hillman, Gram Parsons, med flera. Innehållet … Ja, det var det svårt. Ett stort plus i kanten för att det kristna budskapet lyfts fram, det ska de ha kred för. Och jag tvivlar inte alls på att de tror på, men det känns nästan inte alls. Så tyvärr, detta är inget för mig, men kanske för andra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bury Me Under The Weeping Willow (Bristol Sessions 1st August 1927)

1 augusti i Bristol, det var där det började. Kommentarer är överflödiga.

Blackbird Sing: Live 2022 @ 502

' Visst går det att blanda country och punk. Det gick redan på åttiotalet.

Tears Must Fall

Love On Drugs går att lita på. Välgjord Americana, från Sverige!