Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg #999!


 

Den fjärde november i fjol startade jag min tredje countryblogg och hade ingen aning om hur länge jag skulle hålla på innan jag tröttnade, den här gången. Förra gången blev det tvåtusen inlägg på elva år innan jag tröttnade, och detta är mitt 999:e inlägg på drygt ett år.

För närvarande dominerar Youtube-tips, men det kan ändra sig med tiden. Detta för att Youtube har bra verktyg för bloggare, samt att jag vill att mina musiktips ska vara tillgängliga oberoende av programvara. Annars är det mest Tidal jag använder när jag lyssnar, bra ljud och förhållande schyst betalningsmodell till artisterna.

Är jag aldrig kritisk mot något? Jodå, ofta, men livet är för kort för att lägga tid på att tala om vad man inte gillar. Så har jag tänkt de senaste fyrtio åren, typ. Är det något som inte klickar med mig så avböjer jag att kommentera offentligt.

” You know this old world is full of singers/But just a few are chosen/To tear your heart out when they sing…”, så diktade Max D. Barnes och Troy Seals, och det är det som jag är på jakt efter. Jag har gjort fynd utanför de självklara platserna och det behöver inte vara artister som är etablerade. Har de ”det” är det en träningssak, om inte hjälper ingenting. Det kan låta bra, men lämna mig tom på insidan.

Jag är aktiv på sociala medier och både på X/Twitter och Instagram hittar ni mig som @jonasomcountry. Jag finns på Facebook, men där handlar det mest om mitt liv i allmänhet.

Ibland spårar jag ur och skriver om mat, eftersom det är en annan form av amerikansk populärkultur som intresserar mig. Kolla gärna Kent Rollins och Hillbilly Kitchen; gott, billigt och amerikanskt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bury Me Under The Weeping Willow (Bristol Sessions 1st August 1927)

1 augusti i Bristol, det var där det började. Kommentarer är överflödiga.

Blackbird Sing: Live 2022 @ 502

' Visst går det att blanda country och punk. Det gick redan på åttiotalet.

Tears Must Fall

Love On Drugs går att lita på. Välgjord Americana, från Sverige!