Fortsätt till huvudinnehåll

Countryåret, eller, Bloggen 2024

 Dags att ladda upp inför året som ligger framför oss, och det enda jag kan lova är att det inte blir så värst annorlunda. Det blir mycket videor från Youtube, främst för att det är ett bra sätt att tipsa om musik som inte kräver någon särskild programvara. Därtill nyheter och skvaller som jag plockar upp via sociala medier. Se mitt fastnålade meddelande för information om hur ni hittar mig där.

Jag lovar att stå upp bättre för den musiken jag gillar mest. Kommentarer som har passerat stadiet "alla har rätt till en åsikt" kommer jag att bemöta. Typ "all country/gammal country/ny country är skit". Likaså rena faktafel.

Jag har investerat i en del ny hårdvara för att bli mer mobil. När jag är på resande fot, eller för att slippa välja på att skriva på  telefonen för att i sin tur slippa springa mellan tv/stereo-soffan och kontoret för att skriva.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bury Me Under The Weeping Willow (Bristol Sessions 1st August 1927)

1 augusti i Bristol, det var där det började. Kommentarer är överflödiga.

Blackbird Sing: Live 2022 @ 502

' Visst går det att blanda country och punk. Det gick redan på åttiotalet.

Tears Must Fall

Love On Drugs går att lita på. Välgjord Americana, från Sverige!