Fortsätt till huvudinnehåll

This is country music and we do ...

 

Just det, countryfans liknar inga andra musikfans. I högre utsträckning är de fans av hela genren eller delar av den och inte bara enstaka artister. Min kärlek till genren fick en allvarlig törn för många år sedan när jag var inblandad i två havererade webradioprojekt, men det jag fick uppleva på Hovet har gett mig kärleken tillbaka och nu vill jag vara en del av den för gott.

Jag är den förste att hävda individens rätt att ha en åsikt, men jag kommer inte längre att knyta näven i byxfickan och må illa inför frontalangrepp, utan jag kommer att höja rösten och hävda min rätt. Country har varit min musik i snart fyrtio år, och jag har kunskaper och känslor nog för att ha en väl grundad åsikt.

Det är naturligtvis Brad Paisley som är orsaken till denna utläggning och det kommer snart en recension av hela konserten, men först ska jag lugna ned mig lite till.

Bilden är tagen på Grand Ole Opry för drygt tjugotre år sedan, bara så att ni vet.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bury Me Under The Weeping Willow (Bristol Sessions 1st August 1927)

1 augusti i Bristol, det var där det började. Kommentarer är överflödiga.

Blackbird Sing: Live 2022 @ 502

' Visst går det att blanda country och punk. Det gick redan på åttiotalet.

Tears Must Fall

Love On Drugs går att lita på. Välgjord Americana, från Sverige!