Lyriken satt där med en gång, men melodierna fann jag en
aning svårsmält. Fast det tog sig med tiden. Bra ämne för övrigt – kärlek.
Denna gång inte bara den första berusande känslan utan även hur det gå sen.
Musikaliskt tar ”Magnolia Sage” med oss på en resa från öst
till väst och från nord till syd. Det är förutom country, bluegrass, folkmusik
från den gamla världen och southern soul. Det behöver inte vara fel, men det
spretar lite för mycket för min smak.
Sammanfattningsvis, ett sånt där poesialbum som jag kan
lyssna på ibland, men kanske inte varje dag.
Kommentarer
Skicka en kommentar